7 lipca 2019

Okraj - Dom Śląski cz. 1 - czyli miłe miłego początki.

Witam ponownie po długiej przerwie. Na początku lipca wreszcie powróciliśmy w góry... W związku z planowanymi zdobyczami odznakowymi KZKG RP mojego Synka (walka o Karkonoskie srebro) zaplanowaliśmy pierwszy dzień naszej wyprawy startując na Przełęczy Okraj by finalnie usadowić się w Domu Sląskim pod Śnieżką. Tak na marginesie to krążące w internetowych sferach negatywne opinie o Schronisku Dom Sląski są mocno przesadzone... Ale do rzeczy. Tak wyglądała nasza trasa:

Auto zaparkowaliśmy przy schronisku Okraj. Koszt: 10 zł za dzień - OK.

A oto relacja z pierwszego dnia:

To co ruszamy Bobbi?

Wyruszamy spod Schroniska Okraj. Po paru minutach w Czechach skręcamy w prawo i wbijamy się na cudowny, czerwony szlak zwany Drogą Przyjaźni Polsko - Czeskiej. Początek drogi jest wyasfaltowany i jedyną trudnością jest potrzeba szybkiej aklimatyzacji.

Mijamy wiaty i ławeczki, tudzież tablice informacyjne (jelenie, jelenie i jelenie). I już po niedługiej chwili , niezbyt uciążliwego marszu mijamy Sowią Przełęcz (rozejście szlaków - tu zmienimy trasę w drodze powrotnej) i wita nas czeskie schronisko Jelenka. Niestety obiekt jest jeszcze zamknięty - jest 9-ta rano, a schronisko czynne od 10-tej. No nic zawitamy tam w drodze powrotnej - pieczątka musi być.

Idąc dalej czerwonym szlakiem podążamy ku Śnieżce... i tu zaczynają się schody i to dosłownie. Najcięższy odcinek szlaku pierwszego dnia naszej wędrówki. Zdyszani, spoceni (oj grzeje słoneczko) docieramy do szczytu Czarna Kopa i tu już jest z górki, przez chwilę nawet dosłownie.

Docieramy pod Snieżkę... Widoki jak zwykle imponujące

Jeszcze troszkę... Wspinamy się, odpuszczamy dziś Królowej i "Drogą Jubileuszową" docieramy do celu...

A wieczorkiem przyglądamy się gromadzącym się burzowym chmurom, z których jednak deszczu nie było.

Bobbi szczęśliwy i zmęczony :)

W kolejnych postach zaprezentuje kolejne części relacji z naszej wyprawy... Pozdrawiamy szczególnie Pana Marka Budzynia, którego zaszczyt mieliśmy spotkać pod Śnieżką...