27 sierpnia 2018

KZKG RP - Złoto Masyw Ślęży

Dzień dobry. Wczorajszy dzień był szczególny. Wraz z 10 osobową ekipą pod szyldem Klubu Zdobywców Koron Górskich Rzeczypospolitej Polskiej wyruszyliśmy po złotą odznakę tegoż Klubu za Masyw Ślęży. Syn w swym dorobku już Ślężę miał zdobytą (za to posiadał odznakę w stopniu popularnym). Brakowało mu więc Szczytnej, Raduni, Gozdnicy i Wieżycy...

Ekipa KZKG RP pod przewodnictwem prezesa, w różnej kolejności i składzie w różnych momentach wycieczki ruszyła...

Na początek Szczytna. Zaliczając nieco przypadkiem piękny pomnik Lwa (upamiętniający ofiary I Wojny Światowej z okolic Kiełczyna) - tu znaleźliśmy skryteczkę w ramach Geocaching. Szlak żółty, dość łatwy choć miejscami dość strony.

Było duszno i wilgotno ale z każdym krokiem szło się łatwiej.

Po zdobyciu Szczytnej, ekipa powróciła do Kiełczyna, gdzie czekał na nas Prezes Klubu. Po nieoczekiwanych problemach motoryzacyjnych ruszyliśmy na Przełęcz Tąpadła, by z parkingu ruszyć całą 10 osobową ekipą + nasz pies na Radunię.

Oczywiście na sam szczyt nie mogliśmy dotrzeć ze względu na zakaz wstępu chroniący tamtejszą florę.

Po zejściu z Raduni wyruszyliśmy do Sobótki. Gdzie po sprawach formalnych zdobyliśmy na góreczkę Gozdnica i po raz ostatni w komplecie spotkaliśmy się w Domu Turysty Pod Wieżycą (fajne miejsce).

Następnie w różnych konfiguracjach ruszyliśmy w celu zdobycia brakujących nam szczytów. Nam pozostała jedynie Wieżyca...

Ufff trudna góra ale udało się i w ten oto sposób synek zdobył upragnioną, pierwszą w stopniu złotym odznakę. Gratulujemy!