1 lutego 2018

Pozdrowienia z Gromadki - Gromadka na dawnej pocztówce / Grüße aus Gremsdorf - Greulich.


Przydługi nieco tytuł dzisiejszego, pierwszego w lutym posta ni mniej ni więcej odnosi się do bardzo ciekawej publikacji, która ostatnio mi w łapki wpadła. Otóż miejscowość Gromadka, z którą dość mocno jestem związany to kawał historii, a historię tą w pewnym zakresie ukazują pocztówki, zebrane i opisane w publikacji  "Pozdrowienia z Gromadki - Gromadka na dawnej pocztówce." przez Dr. Andrzeja Olejniczaka. Sam Dr. Olejniczak, postać nietuzinkowa - rodowity mieszkaniec Gromadki wszystkie pocztówki z publikacji posiada we własnej kolekcji i... Cóż ku chwale miejscowości postanowił się nimi podzielić ze światem.




Piękna publikacja opatrzona wstępem autorstwa Dr. Olejniczaka, ukazuje historię ciekawej miejscowości, ludność, przemysł, przyrodę.


Najstarsza opisana pocztówka (zaprezentowana także) pochodzi z 1899 roku a ostatnia czyt. najnowsza z 1944 roku...


Pozdrowienia z Gromadki - Gromadka na dawnej pocztówce - to naprawdę ciekawa pozycja i dla pasjonatów pocztówek i dla miłośników całej Gminy Gromadka. Polecam!



Co ciekawe, tekst publikacji jest dwujęzyczny t.j. polski i niemiecki.



Ps. Nie wiem czy można i gdzie tą publikację nabyć, ja dostałem ją od mojej nieocenionej babci - również mieszkanki tej miejscowości.

Ps. 2. Zdjęcia umieszczone w tym poście służą jedynie ukazaniu i rozpropagowaniu wiedzy o publikacji. Nie czerpie z nich żadnych korzyści i ich umieszczenie nie ma na celu kopiowania publikacji.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz