9 lutego 2018

"Gmina Gromadka Ziemia Lasów i Kuźnic"


Witam, dziś wrócimy do tematyki związanej z miejscowością Gromadka a właściwie szerzej Gmina Gromadka... Stanie się tak za sprawą kolejnej publikacji, którą podarowała mi moja najukochańsza Babcia, mieszkanka Gromadki.



"Gmina Gromadka Ziemia Lasów i Kuźnic" to wyczerpująca, świetnie wydana lektura - kompendium wiedzy na temat rzeczonej gminy. Joanna Sawicka i Zdzisław Abramowicz zebrali i umieścili w książce naprawdę wielką ilość informacji, które mimo swej mnogości nie przytłaczają i nie nudzą. Wszystko jest opatrzone odpowiednimi tekstami w przystępnej czytelniczo formie.
Mamy więc informacje, źródła, mapy, zdjęcia, ryciny... Wszystko zgrabnie poszeregowane i spięte ramami kolejnych rozdziałów.

 


Publikacja opatrzona jest ciekawym wstępem autorstwa obecnego Wójta Gminy - Pana Dariusza Pawliszczego. Osoby, która moim skromnym zdaniem naprawdę pozytywnie zasłużyła się Gminie nie tylko w spektrum najnowszej historii. (Jestem osobą apolityczną, oceniam jedynie to co widzę z mojej własnej perspektywy, nie wiedząc nawet czy i do jakiej opcji politycznej Pan Dariusz przynależy).



Czytelnik kolejno orientuje się w położeniu Gminy Gromadka, nazwach wsi leżących na jej terenie (tekst wsparty historycznymi mapami) i ich zmianami. Następnie możemy poczytać o pierwszych wzmiankach historycznych o Gminie Gromada (pojęcie szerokie). Kolejne rozdziały przenoszą nas już do poszczególnych miejscowości opisując zabytki, ciekawe miejsca, wojenne czasy itd...

 


Cała publikacja jest naprawdę profesjonalnie wydana i świetnie promuje Gminę Gromadka. Piękne zdjęcia, mapy, mnogość historycznych źródeł, ciekawostki i tajemnice. Pomimo wąskiej specjalizacji książki, naprawdę dobrze się ją czyta.



Sprawą, która mi się naprawdę spodobała to podziękowania autorów książki dla autorów poprzednich publikacji o tej gminie - to naprawdę miłe i kulturalne.

 


Oczywiście jeśli chodzi o dostępność publikacji to odsyłam do Urzędu Gminy Gromadka, nie każdy ma taką obrotną babcię jak ja :)

Ps. Zamieszczone zdjęcia nie mają na celu łamania jakichkolwiek praw autorskich a jedynie ocenę tejże publikacji oraz promocję Gminy Gromadka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz